Stworzenie mieszkania idealnego

Stworzenie mieszkania idealnego

Dla przeciętnego dewelopera dzisiaj głównym problemem jest przede wszystkim zdobycie klientów, którzy będą wypłacalni w oczach banku. Kiedy banki przeżywały złoty okres przyznawania kredytów na kupno mieszkania, deweloperzy mogli sprzedawać dosłownie wszystko a także mieszkania z rynku wtórnego doskonale znajdowały zapotrzebowanie. Dzisiaj banki wycofują się a masowego finansowania akcji kupowania mieszkań i deweloperzy także mają spore problemy, aby sprzedać to, co już zbudowali. Jeśli więc jakąś firmę mimo tego ciężkiego okresu stać nadal na wznoszenie całych osiedli apartamentowców i kupowanie działek budowlanych pod nowe inwestycje, to wydatek taki musi być zabezpieczony od początku do końca. Niezbędne jest więc wykorzystanie wszystkich argumentów mających na celu przekonanie niezdecydowanych do stawienia się w biurze dewelopera celem podpisania umowy przedwstępnej. I tutaj marketing może bardzo wiele, chociaż pewnych granic nie przeskoczy. Najważniejsze wydaje się być przygotowanie odpowiednich katalogów, albowiem to one jako pierwsze trafiają w ręce klientów. Tutaj natomiast można pozwolić sobie na liczne manipulacje i techniki promocyjne, których nawet wprawne oko nie wychwyci. Do tego retuszowanie grafik pozwala na wzbudzenie bardzo ciekawych wrażeń u klienta. Dodatkowo można wydać katalog na bardzo drogim i ekskluzywnym papierze, wykorzystując druk wysokiej jakości, co także zadziała psychologicznie na podświadomość klienta przekonując go o wyjątkowości tego miejsca. Oczywiście przed kupnem mieszkania ostatecznie każdy człowiek przynajmniej kilkakrotnie uda się do takiego miejsca, aby sprawdzić każde pomieszczenie na własne oczy. Ale i tutaj deweloperzy posiadają swoje sposoby na przekonywanie klientów, chociażby poprzez rozpylanie odpowiednich zapachów w klatkach schodowych nowych bloków czy obiecywanie innowacji, które jeszcze nie są zamontowane, ale na pewno będą wkrótce wprowadzone. Takie techniki negocjacyjne nie odbiegają od innych sektorów handlu i sprzedawanie mieszkania z powodzeniem wykorzystuje te same sposoby manipulacji, co sprzedawanie telefonów komórkowych czy komputerów. Można zrobić dosłownie wszystko, aby mieszkanie wydawało się klientowi idealne.